Öğrenin, Oynayın, Eğlenin
Okulumuz 1-C sınıfı öğrencileri öğretmenleri Feride ŞENTÜRK'ün rehberliğinde Learn, Play, Hve Fun e-Twinning projesine katıldılar.Oyun,eğlence, öğrenme ilişkisinin web2.0 araçlarıyla zenginleştirildiği proje ile eğlenerek öğrenmeye devam ediyorlar.
Proje hakkında:
Projemizde çocukların öğrenmelerini kolaylaştırmak için kendi materyallerini üretmelerini sağlamak amaçlanmaktadır. Ders konularına göre edinmeleri gereken kazanımları gerçekleştirmek
Öğrenmede oyunlaştırma kullanılacaktır.
HEDEFLER
kelime hazinesi zenginleştirme
- Doğal sayıları anlama ve aritmetik becerilerini geliştirme
-Kelimeler ve kavramlar arasında ilişki kurma
- 3D biçimlendirme becerilerini geliştirmek
- İletişim becerilerini geliştirmek
- Dikkat ve odaklanma becerilerinin artması
- Görsel algılama becerilerini geliştirmek
- Kendine güven ve kendini ifade etme becerilerini geliştirmek
- Kodlama dilini öğrenmek
- Bilimsel süreç becerilerini geliştirmek
- Duyuşsal ve psikomotor becerilerin gelişimi
- Yaratıcılık ve grup çalışmasına katılabilme
- Farklı fikirlere saygı duyabilme ve ortak çözümler üretebilme
ÇALIŞMA SÜRECİ
Kasım Aralık
1. Projeyi onaylama ve projeye ortak ekleme süreci.
2. Görev dağılımı
3. Aileleri proje hakkında bilgilendirmek ve onlarla işbirliği yapmak
4. Poster tasarlanır, hazırlanır ve tüm okula asılır.
5. Proje ortaklarının belirlenmesi
6. Proje ortakları arasında görev dağılımı
7. Hangi konularda ve hangi kazanımlar için ne tür materyallerin hazırlanacağının belirlenmesi
8. Kullanılacak donanım ve yazılımın incelenmesi ve belirlenmesi
Ocak Şubat
1- Etkinliklerin planlanması
Şubat Mart
1. Malzeme oluşum sürecinin başlangıcı
2. Malzeme tasarımları yapmak
3. İnternet güvenliği faaliyetleri
4. Etkinliklerin planlanması
Mart
Mart etkinliklerinin planlanması
Nisan
1. Proje hikayesinin oluşturulması, görsel çalışmaların hazırlanması ve paylaşılması
2. Tüm eserlerin dijital ve basılı kitaplarda yayınlanması
3. Proje tamamlama değerlendirmesinin yapılması
Mayıs
1. Tüm çalışmaların yayınlanması
2. Proje tamamlama değerlendirmesinin yapılması
BEKLENEN SONUÇLAR
Pandemi sürecinin de etkisiyle dijitalleşen eğitim sürecinden sonra öğrencilerde teknoloji yoğun eğitim araçlarının kullanımının klasik araçların kullanımından önce geldiğini gözlemliyoruz. Bu anlamda kazanımların öğrencilerde motivasyon kaybına yol açmadan kolayca aktarılabilmesi için sınıf içi etkinliklerde teknolojik araç desteği içeren uygulamaların yer alması gerektiğini düşünüyoruz. Öğrencilerimizin öğrenme deneyimlerinde öğrenmelerini kolaylaştıracak materyaller tasarlayabilmelerini bekliyoruz. Ancak becerilerini artırabildiklerini gözlemleyebileceğiz. Ayrıca basit bir devre tasarlayarak, kuracakları sistem için yazacakları kodlar ile ortaya çıkacak mekanizmalar ile ilgili dersin başarısını ortaya koymalarını sağlayacağız. Tüm bunlara ek olarak, paydaşlarla birlikte ürün oluşturma sürecini deneyimleyebilecekleri yeni bir alan sunmayı hedefliyoruz.